پیش بینی آینده بلاک چین در 10 سال آینده – قسمت دوم

پیش بینی آینده بلاک چین در 10 سال آینده – قسمت دوم
1398/07/14
| 2155

در قسمت قبل گفتیم که بلاک چین در صدر عرصه تکنولوژی قرار گرفته است. اما به تدریج در حال تبدیل شدن به واقعیت است و به زودی تکنولوژی بلاک چین برای عموم مردم کاربردی تر خواهد شد. در اینجا به ادامه این بررسی می پردازیم.

موانع موجود در مسیر توسعه بلاک چین در آینده


1-    اگرچه کاربردهای تکنولوژی بلاک چین توسط چندین شرکت بزرگ جهان در حال توسعه هستند، اما در مراحل اولیه قرار دارند. واقعیت این است که هیچکس واقعا نمی‌داند که چگونه یک رابط کاربری بلاک چین طراحی کند. کسانی هم که می‌دانند هنوز به یک راهکار ثابت نرسیده‌اند.

خرید فوچرز

2-    به عبارت دیگر، هرچیزی که باعث قدرتمند شدن بلاک چین می‌شود همان چیزی است که جهان در حال حاضر نیاز دارد. در دنیای کنونی ما، که اعتماد به سازمان های متمرکز به دغدغه مهمی تبدیل شده است، وعده های بلاک چین مبنی بر ایجاد شفافیت بیشتر، غیرمتمرکزسازی و تغییرناپذیری، ضرورت محسوب می شوند.

3-     تهدیدات مربوط به حریم خصوصی و امنیت که در دنیای دیجیتال وجود دارد، فقط به وسیله بلاک‌چین و شاید تکنولوژی مشابه قابل حل هستند. اما اجرای چنین امنیتی به توان محاسباتی بسیار زیادی نیاز دارد که در گرو هزینه و زمان بسیاری است. 

خرید فوچرز

حال بر اساس آنچه گفتیم، پیش بینی می کنیم که وضعیت بلاک چین در یک دهه آینده چگونه خوهد شد:

بلاک چین در 10سال آینده


1-     در ۱۰ سال آینده، شاید بلاک‌چین رایج نشده باشد اما توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده است، ما پلتفرم ها و برنامه های جدید غیرمتمرکز با کارایی های بسیار زیادی خواهیم داشت همانند رشد تدریجی اینترنت با گذشت زمان. 

2-    این احتمال وجود دارد که شرکت های کوچک کنونی به شرکت های بسیار بزرگ تبدیل شوند و شاید همچنان بعد از ۱۰ سال هم بلاک چین ها کاربردهای ارزشمندی پیدا نکنند. 

خرید فوچرز

3-    پیاده سازی بلاک‌چین های عمومی دشوار می‌باشد. علاوه بر این، دولت ها همچنان علاقه ای به شفاف سازی امور نخواهند داشت.

4-    در ۱۰ سال آینده به سختی می‌توان شرکتی را پیدا کرد که برای انجام تراکنش ها یا حفظ و نگهداری سوابق از شبکه بلاک‌چین استفاده کند. اگر چنین هم نباشد، باز هم برای چنین تغییرات ملموسی به ۵ سال زمان بیشتر نیاز است.

خرید فوچرز

5-    اما بلاک چین برای استارت آپ ها عرصه جدیدی برای شکوفایی است چون استارت آپ های بسیار زیادی با استفاده از بلاک چین به وجود خواهند آمد. مزیت این استارت آپ ها این است که بر خلاف مشاغل شناخته شده، مجبور نیستند که از روش های قدیمی صرف نظر کنند.
بنابراین می‌توان این  گونه گفت که در ۱۰ سال آینده بلاک چین محبوب خواهد ماند و حتی ممکن است محبوب تر شود. اما تا آن زمان، به تکنولوژی بالغ تری تبدیل می‌شود. پیشروان بازار و استارت آپ ها با خلق نوآوری های بیشتر باعث عمیق تر شدن این تکنولوژی خواهند شد.
بنابراین اگر کارآفرینی هستید که در صدد ورود به عرصه بلاک‌چین می‌باشید، اکنون بهترین زمان برای سرمایه گذاری و استخدام توسعه دهندگان بلاک چین است. چه کسی از آینده خبر دارد؟ شاید در ۱۰ سال آینده، شرکت بلاک‌چین تازه تاسیس شما به شرکت بزرگی همچون آمازون و گوگل تبدیل شود.

خرید فوچرز

برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال ، پول الکترونیکی ، یوان دیجیتال ، خرید پرفکت مانیقیمت پرفکت مانیخرید پرفکت مانی ارزان , ووچر پرفکت مانی, خرید ووچر پرفکت مانی, خرید ووچر پرفکت مانی ارزان, خرید بیت کوین, خرید بیت کوین ارزان, بیت کوین ارزان،  بیت کوین, قیمت بیت کوین, خرید و فروش بیت کوین, فروش بیت کوین, خرید و فروش بیت کوین ارزان،  اتریوم،  تتر، قیمت پرفکت مانی, خرید و فروش پرفکت مانی, پرفکت مانی, خرید ووچر پرفکت مانی, خرید بیت کوین, وب مانی, خرید و فروش وب مانی, ووچر پی اس, خرید وب مانی, قیمت وب مانیبا ما همراه باشید.