طرز تهیه ارز دیجیتال

طرز تهیه ارز دیجیتال
1398/06/12
| 1129

شاید شما در مورد بیت کوین یا اتریوم و شاید حتی ریپل شنیده باشید، اما در حقیقت بیش از هزار سکه و توکن مختلف وجود دارد. در حقیقت، طبق آمار ویکی‌پدیا، بیش از هزار و سیصد ارز دیجیتال در سراسر جهان استفاده می‌شود. این تعداد ارز دیجیتال زیاد است! بنابراین، ممکن است شما درباره نحوه ایجاد ارز دیجیتال کنجکاو باشید. گروه فراچنج در ادامه این مقاله درباره راه‌های ایجاد ارز دیجیتال به شما می‌گوید.

قبل از شروع کار، سه مورد وجود دارد که شما باید بدانید

شما به یک ایده خوب نیاز دارید؛ خرید ارز دیجیتال و سکه و یا توکن بدون داشتن هدف محکوم به شکست است. این کار نیاز به هدف دارد.

شما نیاز به جلب اعتماد مردم دارید؛برای ایجاد ارز دیجیتال شما نیاز به ایجاد یک جامعه» دارید. حفظ جامعه برای ایجاد ارز دیجیتال کار سختی است، بنابراین توجه زیادی به این نکته داشته باشید.

 

شما به برنامه‌نویسی و دانش ایمنی ارز دیجیتال احتیاج دارید؛ البته می‌توانید برای این فرایند کارمندی استخدام کنید، اما باید بدانید که چگونه این سیستم خریدوفروش توکن یا سکه شما کار می‌کند.

در پایان این راهنما شما اصول اولیه چگونگی ایجاد ارز دیجیتال و اهمیت اعتمادسازی را با افرادی که از ارز دیجیتال شما حمایت می‌کنند، خواهید فهمید! این راهنما همچنین به شما کمک می‌کند تا درک کنید چقدر مهم است که ایده و هدف خوبی برای ایجاد و خرید ارز دیجیتال خود داشته باشید (و به همین دلیل برای تأمین بودجه این پروژه به پول نقد اضافی احتیاج دارید).

بنابراین اگر می‌خواهید چگونگی ایجاد ارز دیجیتال را بدانید ادامه این مقاله را بخوانید.

 نحوه ایجاد ارز دیجیتال

 چگونه شروع کنیم؟ شروع پروژه با ایده شما آغاز می‌شود، اما بعداً به آن خواهیم رسید.  بگذارید کمی در مورد فناوری ایجاد ارز دیجیتال صحبت کنیم.

دو روش اصلی برای ایجاد ارز دیجیتال وجود دارد:

_ بلاکچین خود را بسازید؛ این سکه خاص خود را خواهد داشت.

_ برای ایجاد ارز دیجیتال از یک برنامه مانند نئو، اتریوم یا یک بستر مشابه استفاده کنید، این‌ها توکن خاص خود را دارند بنابراین، اولین چیزی که شما باید درباره آن تصمیم بگیرید این است که آیا قصد دارید یک سکه یا توکن بسازید. آیا قصد دارید از ابتدا شروع کنید؟ یا توکن را بر فناوری که قبلاً مورد اعتماد و در دسترس است بسازید؟


تهیه ارزدیجیتال 1

سکه و توکن هر دو ارز دیجیتال هستند. تفاوت آن دو در این است که سکه متعلق به بلاکچین خود بوده و یک توکن در یک بلاکچین موجود ساخته شده است؛ بنابراین، ممکن است هزاران توکن وجود داشته باشد که روی یک بلاکچین ساخته شده باشند، در حالی که فقط یک سکه وجود داشته باشد.

در اینجا نام برخی از محبوب ترین سکه ها آمده‌اند:

_ بیت کوین

_ اتریوم

_ مونرو

_ نئو

_ ریپل

برخی از این فناوری‌های بلاکچین می‌توانند برای ایجاد توکن ها نیز استفاده شوند. محبوب‌ترین بلاکچین برای ساخت برنامه‌ها و توکن ها اتریوم است.

 

چگونگی ایجاد ارز دیجیتال

ساختن یک سکه در مقابل ساختن یک توکن

سکه:

_ دارای بلاکچین خاص خود است

_ بسیار گران است

_ زمان زیادی می‌برد 

 

توکن: 

_ بر بلاکچین موجود، ساخته شده است

_ گران نیست

_ زمان زیادی نمی‌برد.

تصمیم‌گیری در این مورد که به سکه یا توکن نیاز دارید، انتخاب بزرگی است. موارد زیادی نوع پروژه شما را تعیین می‌کند، ازجمله میزان پولی که شما باید هزینه کنید.  ایجاد یک سکه (که نیاز به ساختن بلاکچین دارد) بسیار گران است و زمان زیادی می‌برد. شما همچنین به یک تیم شگفت‌انگیز از توسعه‌دهندگان نیاز دارید.

با این حال، اگر به بلاکچین شخصی خود احتیاج ندارید، فقط می‌توانید توکن ایجاد کنید. به این ترتیب جای ایجاد بلاکچین خود، می‌توانید فقط برنامه‌ای را اجرا کنید که روی یک بلاکچین موجود اجرا شود، مانند اتریوم  یا نئو. ایجاد توکن و برنامه (dApp / برنامه غیرمتمرکز) هنوز به زمان، پول و تیم بزرگی از توسعه‌دهندگان نیاز دارد، اما انجام این کار بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر از ایجاد سکه و ساختن بلاکچین شخصی شماست.

 

عرضه اولیه سکه (ICO)

هنگامی‌که یک شرکت سنتی تصمیم می‌گیرد در بورس سهام عمومی شود، این شرکت پیشنهاد اولیه عمومی را ارائه می‌دهد که روشی برای جمع‌آوری وجوه درازای سهام است. عرضه اولیه سکه (ICO) بسیار مشابه هستند. ICOs چگونگی فعالیت شرکت‌هایی با ماهیت بهره‌برداری از بلاکچین است که سرمایه‌هایی را برای ایجاد ارز دیجیتال خود جمع می‌کنند، اما سرمایه‌گذاران که سهام خریداری می‌کنند به‌جای آن "توکن" دریافت می‌کنند.

ایجاد ارز دیجیتال بسیار پرهزینه است، بنابراین ICO می‌توانند بسیار مفید باشند و از آنجا که ایجاد ارز دیجیتال در حال حاضر بسیار پرطرفدار است، اکنون می‌تواند زمان بسیار خوبی برای شروع این تجارت باشد.

جلب اعتماد نقش بزرگی در موفقیت ICO دارد. موفق‌ترین ICO ها مواردی هستند که تیم قدرتمندی از توسعه‌دهندگان یا بنیان‌گذاران و نقشه راه کاملی دارند. نقشه راه به سرمایه‌گذاران می‌گوید که این پروژه در آینده برای دستیابی به چه هدف‌هایی و چگونگی برنامه‌ریزی برای استفاده از بودجه برنامه‌ریزی می‌کند. اکنون، نگاهی عمیق‌تر به چگونگی ایجاد ارز دیجیتال می‌اندازیم، اما در ابتدا ما فرضیاتی را مطرح خواهیم کرد.

۱. شما میلیون‌ها دلار در بانک ندارید تا بتوانید "سکه" خود را بسازید.

۲. بنابراین ترجیح می‌دهید مسیر ساده‌تری را طی کرده و با استفاده از یک بلاکچین موجود و قابل‌اعتماد، dApp را اجرا کرده و توکن ایجاد کنید بنابراین، من به نسخه فنی و ارزان‌تر چگونگی ایجاد ارز دیجیتال علاقه نخواهم داشت. در اینجا نحوه ایجاد «توکن» آورده شده است.

در ابتدا ICO راهی سریع برای جمع‌آوری بودجه برای پروژه شما ارائه می‌دهد، اما کار ساده‌ای نخواهد بود. برای شروع موفقیت‌آمیز ایجاد ارز دیجیتال از طریق ICO، آنچه شما نیاز دارید این است:

 _ یک ایده بزرگ، چگونه پروژه بلاکچین به شما کمک خواهد کرد؟ چه مشکلی را حل خواهد کرد؟

_ یک تیم توسعه قدرتمند برای ایجاد نشانه‌های ERC-20 یا NEP-5 شما

_ یک تیم توسعه قدرتمند برای ایجاد نرم‌افزار هوشمند ICO شما، هنگامی‌که کاربران ارز دیجیتال را برای شما می‌فرستند، این نرم‌افزار هوشمند مقدار مناسبی از توکن را برای آن‌ها ارسال می‌کند.

_ یک بازرسی خارجی حرفه‌ای، این کار برای بررسی اینکه توکن و نرم‌افزار هوشمند شما ایمن است، بنابراین شما هک نمی‌شوید.

_ یک سند که ایده شما، مشکلی که آن را حل می‌کند، نقشه راه و نحوه کار آن و‌ فناوری استفاده‌شده را ارائه می‌دهد .

_ یک کمپین بازاریابی؛ شما به یک وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، خدمات پیش از فروش و پس از فروش، انجمن‌ها و رسانه‌ها نیاز دارید.

حال بیاید بررسی کنیم که چرا برای ایجاد ارز دیجیتال شما نیاز به موارد بالا دارید.
طرز تهیه ارز دیجیتال 3

مرحله اول نحوه ایجاد ارز دیجیتال

در نظر داشتن یک ایده و هدف بزرگ

ایده بزرگ مرکز پروژه شماست! شما باید در مورد چگونگی استفاده از dApp در صنعت موردنظر خود فکر کنید. آیا قصد دارید یک واسطه‌گر فعلی (مانند بانک یا کارگزار) را حذف کنید؟ آیا به دنبال حل مشکلات در دنیای واقعی (مانند فقر یا عدم آموزش) هستید؟

مرحله دوم نحوه ایجاد ارز دیجیتال

انتخاب تیم توسعه‌دهنده

تیم توسعه و انتخاب برنامه‌نویس مناسب برای توکن و قرارداد هوشمند شما می‌تواند تفاوت موفقیت و عدم موفقیت شما باشد. شما باید بسیار مراقب باشید و برای انجام یک کار خوب یک توسعه‌دهنده را انتخاب کنید که به آن اعتماد داشته باشید.

ایده اولین عامل اصلی است، اما بدون داشتن تیم خوب بی‌فایده است. شما به یک تیم بااستعداد نیاز دارید تا بتوانید ایده خود را به واقعیت منتقل کنید! به نظر ما فقط افرادی را که مهروموم‌ها تجربه کار با فناوری بلاکچین را دارند استخدام کنید.

برای برقراری تماس با شما، باید تمرکز روی هدف خود را بیشتر کنید تا در انجمن بلاکچین شرکت کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم رویدادهای بلاکچین، ارتباط با افراد جدید و ایجاد روابط درون گروهی را دنبال کنید. این به شما کمک می‌کند تا افراد مناسب برای پیوستن به پروژه خود را پیدا کنید!

مرحله سوم نحوه ایجاد ارز دیجیتال

قراردادهای هوشمند

قراردادهای هوشمند نقش بسیار مهمی در پروژه ارز دیجیتال شما دارند. برای کسانی که نمی‌دانند یک قرارداد هوشمند چیست، بگذارید خلاصه توضیح دهیم . یک قرارداد هوشمند مانند یک قرارداد سنتی است؛ به‌جز آنکه دیجیتالی است، روی بلاکچین اجرا می‌شود، به‌صورت خودکار اجرا می‌شود و قابل‌تغییر نیست.

داخل یک قرارداد هوشمند، قوانین نوشته شده است. در یک قرارداد هوشمند ICO، قوانین ممکن است شامل مواردی باشد که اگر کاربر 1 ETH را به قرارداد هوشمند ارسال کند، در این صورت قرارداد هوشمند 100 توکن را برای آن کاربر ارسال می‌کند. از آنجا که قرارداد هوشمند به‌صورت خودکار عمل می‌کند، هیچ شخص ثالثی قادر به کنترل آن نیست. این بدان معنی است که کاربر لازم نیست به شما اعتماد کند.

در عوض، آن‌ها به قرارداد هوشمند اعتماد دارند که فقط کد است. اگر کد درست باشد، شما نمی‌توانید دیگر از طریق آن تقلب کنید. بنابراین، کاربر می‌داند که برای آن‌ها همیشه تعداد درستی توکن پرداخت می‌شود و به‌موقع آن‌ها را دریافت می‌کنند. قوانین قرارداد هوشمند توسط توسعه‌دهندگان شما نوشته‌شده است، بنابراین شما باید بسته به نحوه کار ICO خود تصمیم بگیرید این قوانین را تنظیم کنید.
 

مرحله چهارم نحوه ایجاد ارز دیجیتال

یک بازرس خارجی حرفه‌ای

یک بازرس خارجی حرفه‌ای چهارمین موردی است که شما برای ایجاد ارز دیجیتال به آن نیاز دارید؛ بنابراین، برای اینکه کاربر به کد اعتماد کند، باید بداند که آن ایمن است. به همین دلیل به حسابرسی حرفه‌ای نیاز دارید. این بدان معناست که کاربر و یا سرمایه‌گذار می‌تواند احساس امنیت کند.

این یک گام مهم است که مشروعیت پروژه شما را به همراه دارد. این بازرس‌ها اغلب به‌عنوان بازرس امنیتی ICO شناخته می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را از شرکت‌هایی مانند Practical Assurance دریافت کنید. همیشه اطمینان حاصل کنید که شرکت حسابرسی که انتخاب می‌کنید معتبر است و سابقه طولانی در این امر دارد.

تأیید ICO شما با یک حسابرسی حرفه‌ای به ارتقاء پروژه ایجاد ارز دیجیتال شما کمک می‌کند. این مورد نشان می‌دهد که پروژه شما از استانداردها و سیاست‌های محافظت از داده پیروی می‌کند و ارزش دیگری را به پروژه شما می‌بخشد. این یک گام مهم است!

مرحله پنجم نحوه ایجاد ارز دیجیتال

یک سند خوب نوشته شده

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه ارز دیجیتال خود را ایجاد کنید، باید بدانید که چگونه یک سند خوب تهیه کنید. وقتی می‌گویم خوب، منظورمان واقعاً خوب است، لیست سفید چیزی است که سرمایه‌گذاران برای داوری پروژه شما استفاده می‌کنند.

ایجاد یک سند مناسب برای ارائه به عموم باید یکی از اولویت‌های اصلی شما باشد. اگر یک ICO در حال فعالیت است اما هیچ سندی ندارد، باید نسبت به آن بسیار محتاط باشید!

 

یک لیست سفید باید از این قالب پیروی کند

_ یک سند معتبر باید با فرمت PDF باشد

_ تعداد صفحه؛ همه سندها باید دو نسخه داشته باشند. یک کاغذ سفید معمولی (20-100 صفحه) و یک کاغذ آرشیو (حدود 2-8 صفحه).

نسخه دوم تمام اطلاعات کلیدی را برجسته می‌کند.

_ گرامر خوب یک ضرورت است و اگر با مشکل گرامر مواجه هستید باید از یک نویسنده خوب کمک بگیرید.

_ زبان؛ سند شما باید به چند زبان باشد. مترجمی را استخدام کنید تا بتوانید سند را به محبوب‌ترین زبان‌ها ترجمه کند.

 

مرحله ششم نحوه ایجاد ارز دیجیتال

بازاریابی برای ICO تان

اگر شما یک ایده درخشان، یک تیم توسعه عالی و یک قرارداد هوشمند و یک سند نوشته شده دارید و سرانجام، شما ایده خود را به‌طور حرفه‌ای توسط یک سازمان خارجی بازرسی کرده‌اید حال وقت آن است که به بهترین شکل برای خود بازاریابی کنید.

شما باید از یک جامعه وفادار حمایت و اعتماد دریافت کنید. شما به یک وب‌سایت و حضور خوب در رسانه‌های اجتماعی احتیاج دارید. همچنین، بسیاری از ابزارهای مختلف بازاریابی و فروش آنلاین وجود دارد که می‌تواند به شما در تبلیغ ICO خود کمک کند.

مرحله هفتم نحوه ایجاد ارز دیجیتال

مدیریت کمپین خود

شما همچنین به مکانی نیاز خواهید داشت که اعضای کمپین شما بتوانند با یکدیگر صحبت کنند و از شما سؤال کنند. محبوب‌ترین برنامه‌ای که برای این کار استفاده می‌شود تلگرام است. این یک برنامه پیام‌رسانی فوری است، مانند WhatsApp یا Facebook Messenger. با این حال، این برنامه‌ها به خاطر امنیت آن شناخته شده‌اند و به یک برنامه بسیار مورد اعتماد و موردعلاقه در دنیای رمزنگاری تبدیل شده‌اند.

بنابراین، راه‌اندازی یک گروه خوب مدیریت شده در این برنامه‌ها ضروری است! این امر به ارتقاء تعامل خوب جامعه کمک می‌کند و به شما در ایجاد روابط با اعضا کمک می‌کند.

حتماً باید از انجمن‌ها نیز استفاده کنید. بسیاری از سرمایه‌گذاران هنگام تحقیق در یک پروژه انجمن‌ها را جستجو می‌کنند، آن‌ها دوست دارند ببینند که مردم درباره یک پروژه چه می‌گویند و تیم چگونه به سؤالات پاسخ می‌دهد.