مردم اطراف جهان در مورد بیت کوین چقدر می دانند – قسمت دوم

مردم اطراف جهان در مورد بیت کوین چقدر می دانند – قسمت دوم
1398/07/04
| 2010

در قسمت اول گفتیم بیت کوین در حال پیشرفتی بی سابقه و جهشی صعودی است. اما مردم عادی در اطراف جهان چقدر در مورد بیت کوین می دانند؟ ما مقاله ای در دو بخش به شما ارائه می دهیم و در آن با بررسی چند کشور مهم به نتیجه جهانی خواهیم رسید. این بخش دوم است و برای مطالعه قسمت اول میتوانید اینجا کلیک کنید.

سنگاپور

در فوریه امسال ائتلاف ۶۳۴ شرکت در سنگاپور صورت گرفت که حجم بازار مشترک آنها تقریبا ۸.۳ میلیارد دلار بود. سنگاپور بار ها به عنوان بستر مهم ارز دیجیتال تایید شده است.
در مقایسه با دیگر کشور های منطقه، قوانین سنگاپور دوستانه است. در شکوفایی ارز دیجیتال این کشور همین بس که هفت دستگاه خودپرداز بیت کوین دارد.

قطعا در این شهر مدرن که هر ساعت، قطار و تراموایی به شیوه ای بی عیب و نقص کار می کند، شهروندان عادی در مورد بیت کوین و مسایل مربوط به آن صحبت می کنند. اما در این مورد هم چنین نبود و انتظارات ما  عملی نشدند. هر چند که بر طبق تحقیق من دانش بیت کوین در سنگاپور به نسبت جاهای دیگر در سطح بالاتری قرار داشت اما این تحقیق مبنای ضعیفی دارد. تنها یک راننده اسم بیت کوین را شنیده بود ولی بیت کوین هیچ تاثیری بر زندگی او نداشت.

خرید فوچرز

بقیه افرادی که من با آنها صحبت کردم، شغل هایی ساده داشتند، البته در پرواز رده تجاری ام با تعدادی از مسافرین نیز صحبت کردم ولی اصلا چیزی در مورد بیت کوین نمی دانستند و راه زیادی تا استفاده از بیت کوین و ارز دیجیتال پیش رو داشتند.

خرید فوچرز

اندونزی

نام اندونزی اغلب برای پذیرش ارز دیجیتال در سطح وسیع و فروش در localBitcoins در سرتیتر خبرها قرار دارد. قوانین این کشور، بیت کوین را به عنوان کالا به رسمیت شناخته است. اغلب می شنوید که کشور هایی با تورم بالا و تعداد زیادی صفر در پول ملی آنها می توانند توسط بیت کوین نجات داده شوند.

خرید فوچرز

همچنین کشور ها چگونه می توانند توسط بیت کوین پرداختی ها را انجام دهند و این که بیت کوین چگونه زندگی مردم را در آن کشور عوض خواهد کرد. اما حقیقت این است که تعداد چنین کشور هایی هنوز بسیار کم است. اندونزی یک جامعه مبتنی بر پول نقد است و روزانه پول نقد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد، پس هنوز راه زیادی تا پذیرش بیت کوین باقی مانده است.

خرید فوچرز

برای توضیح بیشتر باید بگویم که من در جاکارتا یا سوماترا نبودم بلکه در بالی (Bali) بودم و از مکان های مختلفی دیدن کردم. در بعضی از دکه های قدیمی واتساپ کنترل را بدست گرفته و قرار است که به زودی پرداخت واتساپی در آنها راه اندازی شود. چنین چیزی منطقی است زیرا مردم در اندونزی مجبورند که کیف پول خود را پر از اسکناس های بی استفاده کنند چون برای خرید یک بستنی، مجبورند 35 هزار واحد از پول ملی شان را بپردازند.

خرید فوچرز

اما باز هم مثل کشورهای دیگر، از این دکه های بازار گرفته تا زمین های کشاورزی و از بزرگترین شهر آن Denpasar  گرفته تا توریست های استرالیایی که من دیدمشان (تجار، بازاریابان، مدیران تبلیغات)، دانش بیت کوین در حد صفر بود.

خرید فوچرز

میزان پذیرش بیت کوین توسط مردم عادی

آنچه من در این تحقیقات تابستانی متوجه شدم این است که کل فضای ارز دیجیتال هنوز بسیار کوچک است. چنان ارز دیجیتال در مباحثات بی پایان در مورد موسسات، Bakkt، فیسبوک، مایکروسافت، هارد فورک ها، استخراج، نزاع های درون سازمانی، و حتی کاندید های ریاست جمهوری آمریکا مورد تمجید یا تقبیح قرار می گیرد و آنچنان ارز دیجیتال و بیت کوین را بزرگ جلوه می دهند که آدم فکر می کند همه مردم در مورد بیت کوین و ارز دیجیتال می دانند.
وقتی درباره خرید و فروش بیت کوین در آرژانتین یا ونزوئلا مقاله می نویسید و تشریح میی کنید که بیت کوین چگونه آنها را در مقابل از دست رفتن پس اندازشان نجات می دهد، چنین احساس می شود که پذیرش عمومی بسیار نزدیک باشد.

خرید فوچرز

اما آیا می دانید فقط تقریبا ۳۴ میلیون کیف پول بیت کوین و تقریبا ۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان وجود  دارد یعنی هنوز کمتر از ۱ درصد جمعیت جهان از آن استفاده می کنند. و بنا به تجربه خودم، درصد بسیار کمی از بقیه جمعیت جهان نام بیت کوین را شنیده اند.

خرید فوچرز

بیت کوین با وجود چیز هایی مانند ارز لیبرای شرکت فیسبوک، مایکروسافت، سانتاندر، Bakkt  و غیره، هنوز راه خیلی درازی پیش رو دارد تا حتی بتواند توجه مردم عادی سراسر جهان را به خود جلب کند.

خرید فوچرز

برای آشنایی بیشتر با پرفکت مانی، ووچر پرفکت مانی، مزایا و معایب پرفکت مانی، نحوه افتتاح حساب پرفکت مانی، خرید پرفکت مانی، خرید ووچر، نحوه انتقال پول از پرفکت مانی، خرید وب مانی,قیمت وب مانی,خرید و فروش وب مانی,وب مانی,خرید وب مانی ارزان,پیمر وب مانی,خرید پیمر وب مانی,خرید پیمر وب مانی ارزان,پیمر وب مانی,خرید پیمر وب مانی,خرید پیمر وب مانی ارزان,خرید وبمانی,قیمت وبمانی,خرید و فروش وبمانی,وبمانی,خرید وبمانی ارزان,پیمر وبمانی,خرید پیمر وبمانی,خرید پیمر وبمانی ارزان با ما همراه باشید.