اروپا به فکر ارز دیجیتال مخصوص خودش است

اروپا به فکر ارز دیجیتال مخصوص خودش است
1398/06/24
| 1341

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرده است که اروپا باید به فکر ارز دیجیتال مخصوص خودش باشد که با لیبرا رقابت کند.
لومر در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز، ضمن ابراز نگرانی نسبت به لیبرا - ارز دیجیتال فیس‌بوک - اعلام کرد که برای رقابت با این ارز، اروپا باید ارز دیجیتال مخصوصی برای خودش بسازد.

خرید فوچرز

وی در جلسه ای با وزرای اقتصاد کشورهای اروپایی که در هلسینکی فنلاند برگزار شد به خبرنگاران گفت که ماه آینده با همتایان خود درباره ی امکان عرضه یک ارز دیجیتال عمومی در اروپا به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.
او به تصریح بیان کرد که  می‌تواند برای مصرف کنندگان و ثبات اقتصادی خطر آفرین باشد و حتی حاکمیت کشورهای اروپایی را نیز زیر سوال ببرد.

خرید فوچرز

به‌گزارش رویترز از سال ۲۰۱۷ امکان تراکنش‌های آنی در حوزه یورو ایجاد شده اما تا به حال فقط نیمی از بانک‌ها از آن استفاده می کنند؛ بعلاوه این پروژه بیشتر بر روی پرداخت‌های داخلی تمرکز دارد.
لومر افزود: "علاوه بر طرح‌های پیشنهادی، اروپا باید رویکرد خود را در خصوص مسئله قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در سطح اروپا تغییر دهد."

خرید فوچرز

وی با تاکید دوباره به مخالفت خود با صدور مجوز عرضه لیبرا در اتحادیه اروپا پرداخت و گفت که وضعیت فعلی بیشتر شبیه به یک برزخ است و باید با ایجاد چهارچوبی مطمئن و متعارف، اصلاح شود.
طبق گزارش‌های روز گذشته، لومر به صراحت اعلام کرد: "مدت هاست که مسائل پروژه فیس‌بوک از میان نرفته‌اند. پس نتیجه میی گیریم در شرایط فعلی نمی‌توان مجوز توسعه لیبرا در خاک اروپا را صادر کرد."

خرید فوچرز

وی پیش‌تر گفته بود که خواهان نوعی ضمانت از جانب فیس‌بوک است تا مطمئن شود که لیبرا برای مقاصد مجرمانه مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.