ارز فیسبوک سیستم مالی کشورها را تهدید نمی‌کند

ارز فیسبوک سیستم مالی کشورها را تهدید نمی‌کند
1398/07/01
| 1374

همزمان با جلسه‌ای که بین بنیانگذاران Libra و 26 بانک مرکزی جهانی در بازل (Basel) سوئیس در حال برگزاری است، دیوید مارکوس (David Marcus) مدیر عامل Calibra، در توییترش مقاله ای با عنوان “در باب حاکمیت پولی ملل در مصاف با لیبرا” نوشت:

خرید فوچرز

اخیراً درباره لیبرا و تهدید حاکمیت پولی ملت‌‌ها صحبت‌های فراوانی شده است، من از این موقعیت استفاده کرده ام و می‌‌خواهم ابهامات موجود را برطرف کنم.

خرید فوچرز

مدیرعامل کالیبرا یادآور شد که پروژه لیبرا قصد ندارد واحد پولی جدیدی ایجاد کند بلکه هدف اصلی آن، تشکیل “یک شبکه پرداخت بهتر بر اساس نظام پولی فعلی است تا خدمات با ارزشی را به کاربران جهان ارائه دهد”.

خرید فوچرز

مارکوس ادامه داد لیبرا از حمایت ارزهای مرجع جهانی به نسبت یکسان رخوردار خواهد بود، بنابراین انجمن لیبرا کنترل نظارتی سختگیرانه ای خواهد داشت تا بتواند همواره این نسبت را حفظ کند.
اظهارات مارکوس زمانی بود که نخستین جلسه بین بنیانگذاران لیبرا و سیاستگذاران جهانی در حال برگزاری است. در این کنفرانس شاهد سخنرانی‌هایی از سوی انجمن لیبرا، بانک سرمایه گذاری جهانی JP Morgan و شرکت بلاک‌چین محور Fnality International بودیم.

خرید فوچرز

آگوستن کارستنس (Agustín Carstens)، مدیر کل BIS، بیان کرد: "بخش اصلی ارزیابی این لیبرا، درک جزئیات مربوط به آن است. هنگامی که این پروژه جهانی شود، هماهنگی و درک مشترک سازمان‌های نظارتی با یکدیگر اهمیت فراوانی خواهد داشت."
این در حالی است که چند روز قبل، دولت آلمان در موضعی مشابه دولت فرانسه، اعلام کرد از توسعه پروژه هایی مانند لیبرا جلوگیری خواهد کرد.